SON DAKİKA

İstanbul’da Öğretmenlere Proje Danışmanlığı Eğitimi

Akademisyenler ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü öğretmenler için kapsamlı ve örnek bir eğitim etkinliğine imza attılar.

Son Güncelleme :

06 Mart 2024 - 15:34

İstanbul’da Öğretmenlere Proje Danışmanlığı Eğitimi

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve akademisyenler iş birliğiyle öğretmenler için kapsamlı bir eğitim programı düzenlendi. 2-3 Mart tarihlerinde Şişli Nuri Akın Anadolu Lisesi’nde gerçekleştirilen “Öğretmenler için Projesi Danışmanlığı Eğitimi”ne 100 öğretmen katıldı.

Eğitimin amacı, öğretmenlerin ulusal ve uluslararası düzeyde projelerde öğrencilere danışmanlık yapabilmeleri ve kendi projelerini daha nitelikli yazabilmeleri için bilgi ve becerilerini geliştirmekti.

Eğitim programında temel kavramlar, araştırma projesinin bileşenleri, kaynak taraması ve literatür analizi, araştırmanın planlanması ve yönetimi, sonuçların değerlendirilmesi ve yaygınlaştırma gibi konularda bilgiler paylaşıldı.

Eğitim programı üç sınıfta ve altı alt grupta gerçekleştirildi. Sabah oturumlarında etkileşimli sunumlar yapıldı. Öğleden sonraları ise uygulama etkinliğinde proje yazma atölyesi düzenlendi.

Eğitim programında Yozgat Bozok Üniversitesi’nden Prof. Dr. Mustafa Böyükata, İstanbul Teknik Üniversitesi’nden Prof. Dr. Muhammet Kurulay ve Prof. Dr. Ömer Şahin, Yıldız Teknik Üniversitesi’nden Prof. Dr. Mustafa Şeker ve Prof. Dr. Cihan Okuyucu, Kırklareli Üniversitesi’nden Prof. Dr. Rengin Ak, İstanbul Üniversitesi – Cerrahpaşa’dan Prof. Dr. Tülay Bakırel ve Doç. Dr. Selda Mercan ve İstanbul Üniversitesi’nden Doç. Dr. Muhammed Fatih Çalışır gibi akademisyenler yer aldı.

Eğitim programına katılan öğretmenler, TÜBİTAK programları için proje yazma konusunda genel bilgiler edindiklerini, farklı projeleri hazırlamaya yönelik ana başlıklar ve açıklamaları daha iyi anlamaya yarar sağlandığını, bakış açılarında değişim meydana geldiğini, proje yazmanın detaylarına ilişkin bilgi edindiğini, iletişimin rahat olması ve farklı disiplinlerden değerlendirmelerin görülmesi ile sürecin daha verimli hale getirildiğini, proje hazırlama konusunda önyargılarının kırıldığını, motivasyonlarının arttığını, daha istekli hale geldiklerini, yöntem seçerken neye göre seçileceğinin daha iyi anlaşıldığını, amaç ve hedef ile iş paketi ilişkisinin daha netleştiğini, prototip yazma tecrübesi kazanıldığını, başvuru değerlendirme süreçlerin öğrenildiğini, sosyallik, yaratıcılık ve bilimsellik bakımından faydalı bilgiler edinildiğini, proje yazımını daha düzenli, eleştirel ve akıcı şekilde yazma fikrinin geliştiğini, proje hazırlama konusunda inceliklerin fark edildiğini belirttiler.

Düşüncelerini paylaşan bazı öğretmenler, TÜBİTAK programları için proje yazma konusunda genel bilgiler edindiklerini, farklı projeleri hazırlamaya yönelik ana başlıklar ve açıklamaları daha iyi anlamaya yarar sağlandığını, bakış açılarında değişim meydana geldiğini, proje yazmanın detaylarına ilişkin bilgi edindiğini, iletişimin rahat olması ve farklı disiplinlerden değerlendirmelerin görülmesi ile sürecin daha verimli hale getirildiğini, proje hazırlama konusunda önyargılarının kırıldığını, motivasyonlarının arttığını, daha istekli hale geldiklerini, yöntem seçerken neye göre seçileceğinin daha iyi anlaşıldığını, amaç ve hedef ile iş paketi ilişkisinin daha netleştiğini, prototip yazma tecrübesi kazanıldığını, başvuru değerlendirme süreçlerin öğrenildiğini, sosyallik, yaratıcılık ve bilimsellik bakımında faydalı bilgiler edinildiğini, proje yazımını daha düzenli, eleştirel ve akıcı şekilde yazma fikrinin geliştiğini, proje hazırlama konusunda inceliklerin fark edildiğini belirttiler. Yeni eğitim etkinlileri ile ilgili beklentilerini de ifade ettiler.

Haber : Sevilay Kayaaslan – Kaynak / Fotoğraf: Mustafa Böyükata

YORUM ALANI

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.